27.6. klo 20.00
Ford Transit Custom, 2015, Kokkola
2,2TDCi 100 hv Trend M6 Van N1 L1H1 FWD
Rinta-Joupin Autoliike Oy ilmoittaa, Huutokaupat.com myy
2 020 €
79 tarjousta
27.6. klo 20.00
Yksityishenkilö ilmoittaa, Huutokaupat.com myy
2,2 l, Diesel, 81 kW, Manuaali, 390000 km, Korjattavaksi tai varaosiksi
Katsottu 83 kertaa
Myydää korjattavaksi, rahdattavaksi Afrikkaan tai jonnekkin Nevadaan
Ethän osta kohdetta, mikäli et omista tiloja tai varoja, jolla autoa laittaa.
Tekemistä, sitä on runsaasti, aloitetaan positiivista puolista:
Leimaa 12/2026 asti. Periaatteessa tästä voisi väsätä ihan hyvän asuntoauton tms. Moottoritiellä auto on vielä aika hyvä ajettava.
Noniin!
ja sitten voidaankin siirtyä niihin huonoihin uutisiin:
Vikoja:
Moottori, Ns Blowby, työntää painetta öljyntäyttökorkista.
Injectorit: Injector 1 Blocked ilmoitus tulee välillä obd lukijalla.
EGR venttiilin vikoja obd lukijalla (siitä huolimatta, että se on uusittu, tod näk liittyy siihen, että pakokaasua menee väärään paikkaan)
Yksi Diesel suutin (järjestyksessä suutin nmro 2 jos laskee hihnapyörästä lukien) vaihdettu huollossa muutama kuukausi sitten. Ei tiedossa, onko se ohjelmoitu "kunnolla" järjestelmään.
yksi hehkutulppa poikki, (4.) jossa tilalla jokin pultti tms.
Hukkailee öljyä jonkin verran, öljyä on nyt lisätty kaksi kertaa tammikuun jälkeen, autolla on myös tosin ajettu 5000 kilsaa tässä välissä. Tällä viikolla lisätty määrä abaut 1,5l
Auto ei olisi Ford, jos ei se myös vuotaisi öljyä ja auto tosiaan hikoilee öljyä useammasta paikasta. Ei tosin synnytä lammikkoa tyhjäkäynnin/pysäköinnin yhteydessä.
Muistaakseni katsastusmies kehoitti myös uusimaan öljypohjan, koska siinä on näkyvää ruostetta. Viimeeksi leima saatiin moottorin pesulla ennen katsastusta.
Eli moottori työntää painetta jostakin väärään paikkaan ja tämä tuntuisi aiheuttavan isomman osan ongelmista. Asia voi olla helposti korjattavissa, tai sitten ei.
Google tietää kertoa, että yleisesti vika saattaa johtua muun muuassa diesel suuttimen pettäneestä kuparitiivisteestä, jumittuneesta männän renkaasta, kuluneesta männästä tai haljenneesta sylinteristä tai sylinterikannesta. Mene ja tiedä. Kuitenkin operaatio on luonteeltaan sellainen, että sitä ei suoriteta Biltema-työkaluilla taloyhtiön pihassa muutaman maksuhäiriökuparin rohkaisemana, vaan pitäisi olla jotakin osaamista ja ymmärrystä siitä mihin sitä ollaan taas oikein ryhtymässä.
Se, ettei huoltooon ole enää sijoitettu suuria rahoja näkyy mm. nippusiteiden määrässä:
Diesel suuttimien ja polttoineensyötön välisiä kiinnitysklipsejä korjattu nippusitellä, myös muutamia neste/ tms. letkujen klemmareita näkyy olevan korjattu nippareilla.
Ainakin yhdessä jäähdytysletkussa jeesusteippiä.
Jäähdytinnesteessä on liikaa vettä, kiuhuu se on myös tumman väristä, siinä on käytetty joskus jotakin lisäainetta, joka on värjännyt nesteen harmaaksi.
Kaikki nesteet ja öljynsuodatin pitäisi todennäköisesti vaihtaa.
ABS kehä (semmonen rattaan näkönen rinkula) vasemmalla takana on irti ja halki, abs/luistonesto vikavalo palaa mittaristossa.
Startti jaksaa välillä huonosti pyörittää, on myös silminnähden kontakti on aika likainen, saattaisi funkkailla paremmin, jos irrottelisi ja puhdistelisi)
Vaihteen vaihdin laakeriasetelma hässäkkä kulunut, pakki menee joskus ihtekseen pois päältä, 1 & 3 vaihdetta saa sovitella (kuin kolmatta avioeroa). Määrätietoisella käytöllä kuitenkin vaihteet menevät "silmään".
Auto siis käynnistyy huonosti ja pysyy huonosti käynnissä. Pölläyttää harmaan pilven kylmäkäynnistyksen yhteydessä
Pieni tärinä ja nakutus eivät tee pidemmän päälle hyvää ja todennäköisyys on sen puolella, että autosta hajoaa jotakin, ellei ongelmaan tartuta pikimmiten.
Ei päivittäisessä, mutta viikottaisessa ajossa tämä vielä kuitenkin työn puolesta (ja pakon sanelemana)on .
Ruostetta: kaikkialla Pohjaa kuitenkin korjattu aika perusteellisesti viime vuonna.
Kolhuja: kaikkialla, takaovessa myös pieni kuhmu, joka ei kuvissa 25.06.2026 tehdyssä ilmoituksessa vielä näy.
Maalattu, kun neljävuotiaan mestarin tekemänä eri väreillä, joista ehkä osa voidaan tulkita valkoiseksi, useasta eri kohdasta, Ohjaamon yläpuolista paneelia myös pakkelotu jollakin.
Oikea helmakotelo, takana maalipinnassa reikä, joka on paikattu jollakin muulla kuin hitsaamalla, toistaiseksi katsastusmies ei ole maininnut asiasta, ollut usemman vuoden.
En usko, että autosta syntyy "miljoona kauppaa" ja ei kauheasti innosta vastailla auton näytöttämiseen liittyviin puheluihin, joten nyt on ainutkertainen mahdollisuus huvittaa itseäsi:
Tästä autosta järjestetään nimittäin ihka oikea näyttö lauantaina 27.06.2026 klo 16:00-16:30 paikkana Hämeen valtatie 131, Suomen ainoassa oikeassa pääkaupungissa, Turussa. (Entisen huoltoaseman piha) Tule ja hämmästy!
Hiljattain
Turbo vaihdettu käytettyyn osaan 11/25 (Ei dokumentteja)
EGR vaihdettu tammikuussa 2026 (Ostokuitti löytyy )
Paineensäätöventtiili CR vaihdettu 04/26 (kuitti löytyy)
Polttoineen paineen tunnistin uusittu 04/2026 (Kuitti löytyy)
Hehkut 3kpl uusittu 11/2025 (Ostokuitti löytyy todnäk.)
Venttiilikopan kansi (+pcv venttiili) 05/2026
Pohjaa hitsailtu tarmokkaasti vuonna 2025
Akku 1/2 100ah 2025 (2/2 "lisälaite" akku on vaihtokunnossa)
Diesel suutin (Se jo mainittu 1/4 uusi 04/2026)
Lehtijouset taakse 2023 (Melko kallis osa, mut samalla hyvä hankinta, hankintakuitti saattaa löytyä)
Tuulilasi vaihdettu vuonna 2025, ei lämmittävä malli
Sivuoven rullat & ohjain 03/26
Tukivarret eteen 2024
Auto ollut mulla varmaankin vuodesta 22 tai 21 lähtien.
Lukosto, ei toimi, takatilan saa lukkoon kyllä, kaukosäätö ei toimi, eikä autoon ole kaukosäätöavainta, sivuovessa mekaaninen sisältä lukittava lukko, lukko jumittelee ajoittain. Ovi on vanhemmasta transit mallista (mk6)
Eber (tai jokin muu vastaava lämmitinpömpeli) on asennettu maahantuonnin toimesta silloin joskus, ei lähde päälle. Eberin näyttötaulu rikki/halki ohjaamossa.
Autolla on ajettu, kun "Karjalan mummolla", niin siinä on sitä vikaa. Eli ei tässä ei myydä mitään uutta. "Piileviä vikoja" löytyy.
Eläpä mielellään huuda, jos et oo tullu sitä katsomaan, ei vaan oo intoa tai aikaa jumppailla hupihuutojen tai draamojen "mie en tienny, että se ei ookkaan täydellinen" vetoomusten kanssa.
Ei huoltokirjaa
Yhdet kitkarenkaat, Snowlink tms. jotka vielä lailliset (etutassupari uusittu myös kaudella 25)
Sisusta kulunut, penkki rikki, sisustan muoviosia rikki, säätö rikki, ei kyllä hajua, pitäisikö penkin korkeutta pystyä jotenkin edes säätämään
Kuskin penkki taitaa myös olla vanhemmasta mallista (mk6)
Turvavyö, kuski: kulunut.
Tavaratilan muoviosia ja puuosia rikki, verhoilua puuttuu, ruuvin reikiä jne. lattia kulunut.
Niinkuin kaikissa Fordeissa tuo heidän tarjoama "Tibbe" lukko järjestelmä on ihan katastrofi. kuskin puolen oven saa varmaan ruuvimeisselillä auki.
Myydään ilman tavaratilassa näkyviä työkaluja, harmaat/ punaiset säilytyskaapit sen sijaan voidaan sopimuksen mukaan jättää autoon, jos niin halutaan.
Varustelua:
"Älyradio" Bluetooth & peruutuskamera, kosketusnäyttö
Vakionopeudensäädin, toimii
Sähköikkunat & lämmittävät peilit (oikea peili vaihdettu käytettyyn ,ehkä lämmittää ehkä ei)
Ilmastointi, kompuran laakeri huutaa, puhaltaa haaleaa (täytetty vuonna 2024 viimeeksi)
Kaksi uudehkoa avainta, ei tosiaan kaukosäätöä. Myös yksi vanha avain, jossa tähän sopiva "siru", vanha avain aika sileä eli kulunut.
Ajoneuvo noudettava 7vrk kuluessa huutokaupan päättymisestä ellei toisin sovita -Huutokaupat.com.
Haluaisitko myydä oman kohteesi meillä helposti, nopeasti ja turvallisesti? Lue lisää ja katso ilmainen hinta-arvio ajoneuvollesi.
Moottori hikoilee öljyä pohjasta ja oikealta ja vasemmalta puolelta ainakin.
Moottori hukkaa öljyä, tarkka määrä ei tiedossa, nyt lisättiin 1,5l viimeeksi lisäilty muutama kk ja pari tuhatta km sitten.
Moottori ei pysy käynnissä ja sammuilee.
Auto ei käynnisty kunnolla, varsinkaan kylmänä.
Moottorissa esiintyy Ohivuotoa.
Jäähdytysneste kiehuu (liikaa vettä ja liian vähän glykolia)
Lukosto ei toimi suunnitellulla tavalla
Lisälämmitin ei toimi ollenkaa, lämmitin ei käynnisty, lämmittimen käyttönäyttö on rikki.
Ruostetta kaikkialla
Sytytyskatkoja moottorin käydessä.
Tässä kohteessa on hintavaraus. Hintavarauksen täyttyessä myyjä sitoutuu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tekijälle. Mikäli hintavaraus ei täyty, myyjä pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä korkein tarjous.
Tämän kohteen myyjä on Huutokaupat.com. Yksityishenkilö antaa Huutokaupat.comin puolesta kohteesta lisätietoja ja vastaa kohteen luovutuksesta. Kohde tulee aina maksaa Huutokaupat.com-sivustolla olevien verkkomaksupainikkeiden kautta tai Huutokaupat.comin laskulla. Jos kohdetta ei makseta Huutokaupat.comille, Huutokaupat.com ei hyväksy mitään vastuuta kaupasta.
Tutustuthan tähän huutokauppaan sovellettaviin Huutokaupat.com-kauppojen huutokauppaehtoihin, sekä myyntiehtoihin ennen tarjouksen tekemistä.
Ja huomaathan, että
Tarkempia tietoja kohteesta ja sen myyntiin liittyvistä asioista voit tarvittaessa kysyä ilmoittajalta. Muissa asioissa voit olla yhteydessä Huutokaupat.comin asiakaspalveluun. Kuluttajien tekemiin kauppoihin liittyy kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus, jota koskevat ehdot ja rajoitukset ilmenevät myyntiehdoista.
Huutokaupat.comin myymissä yksityishenkilöiden kohteissa on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruuttamisoikeus.
Aikaa jäljellä
Ei tarjouksia
Lähtöhinta 0 €
Ei vähennettävää arvonlisäveroa
Hintaan lisätään käsittely- ja toimituskulut
Huutokauppa päättyy ti 30.06.2026 klo 21.00, tai 3 min viimeisen tarjouksen jälkeen
Kohdenumero: 6375049
Katsottu 83 kertaa
Huutokaupat.comin myymissä yksityishenkilöiden kohteissa on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruuttamisoikeus.